Khamis, 31 Ogos 2017

My August Story

Bismillah. Salam merdeka ke 60, Malaysia.

Ogos adalah bulan aku cemas, gembira, feeling low confident, happy, sedihhh giler, dan banyak lagi mix feeling lah. Kenapa ? Hehe. Sebab banyak doa yang aku doa sejak bertahun tahun yang lalu Allah makbulkan.

 5 tahun lepas aku doa kat Allah supaya aku jadi World Team. If you don't know, WT adalah next level dalam Herbalife selepas jadi Supervisor. Masa ni aku dah start jaga 40 ke 50 customers yang guna Herbalife dan aku start mula organisasi.

5 tahun aku doa tapi aku pelik nape aku tak kadi jadi WT. Perghhh padahal semua event, training aku pergi. Income rm 500ke rm 1000 je selama 5 tahun. Tapi aku enjoy je lahhh buat Herbalife part time. Masa tu student lagi kat UIA Gombak. Allah tengah train aku untuk jadi lebih matang rupanya. *i'm excited to see what next 5 year,may Allah ease*

Perghhh, 5 tahun doa, baru Allah makbulkan. Rupanya 5 tahun Allah suruh aku mantapkan retail dan increase knowledge pasal Produk Herbalife. Yelahhh, better late than never kan ? ;)

                         Recognition as World Team kat atas pentas masa event Herbalife.

Aku celebrate jadi World Team dengan makan brownies kat Secret Recepi. Memang sedapppp giler. 

Kali kedua aku qualify party Herbalife. Last qualify masa 5 tahun yang lepas, lepas qualify Supervisor. Besttt giler wei party. Free flow food. Aku pasang azam lepas ni aku akan qualify semua party Herbalife sampai bebila heeee ameen !!!

Aku rasa, aku ni sangat low confident. Selalu pandang rendah kat diri. Pastu aku sekarang ni tengan baca satu buku pasal How to Build your confidence. Hujung tahun ni aku cerita pasal buku tu okehhh IAllah lepas habis baca baru syiokkkkk nak ceghita hehe. 


Selain tu, akak aku yang sulong pun nikah bulan Ogos ni. 26 Ogos haritu. Ya Allah, only you know how she deals with her roller coaster life. Sedih banyakkkk, gembira pun banyak. Tapi aku tahu, Allah tangguhkan jodoh along beberapa tahun supaya dia dapat berkhidmat kat adek ngn family hahahha.

Yelah, mak dan apak balik umrah, Along yang amik dan hantar kat KLIA.
Aku habis belajar kat UIA, banyak giler barang, tumpang kereta Along.
Una ngn Apit demam atau sakit kat USIM, Along yang amik.
Banyak lah lagiiii Along berkhidmat kat Family. When the time is right, your prince charming pun datang. Alhamdulillahhh. My Along officially become Puan Siti Noor Aishah today.

                                             30 minit sebelum bergelar puan #HalalLife

Heheh, memang banyak makanan masa kenduri kawen Along haritu #TeamKuatMakan. Alhamdulillah ada Herbalife hehhe.

Bila dah lalui 2 benda ni, my confident tentang the power of dua makin meningkat. Aku yakinnn sangat Allah maha mendengar, samada Allah nak makbulkan doa aku terus atau Allah tangguhkan, aku tahu memang akan makbul jugak.

Sekarang ni aku nak selalu doa :

"Ya Allah, jadikan aku hambaMu yang bersyukur"
"Ya Allah, jadikan aku seorang yang konsisten"
"Ya Allah, kekalkanlah nikmat yang Kau bagi kat aku"

Look back, thanks to Allah. Look forward, trust in Allah. Keep moving forward, uols !!! 

Now aku doa something yang lain pulak. Moga Allah makbulkan. :)

Berminat Turun Berat Badan ? Baca entry tentang Program Kurus Herbalife.


BERMINAT SERTAI PROGRAM KURUS HERBALIFE ?
Whatsapp 011 1147 5950
I'm Herbalife Malaysia Coach :)

Facebook : Nurul Nadiah Mahamood
Fb Page : Coach Nadiah 
Instagram : coach_nadiahmahamood   









                                                                         

Tiada ulasan:

Catat Ulasan