Selasa, 6 Jun 2017

7 Punca Berat Naik Semasa Puasa


 Bismillah. Bulan Ramadhan adalah bulan terbaik untuk kita amalkan pemakanan dan gaya hidup yang sihat. Bila dah start amalkan gaya hidup sihat, berat automatik senang nak turun. Persoalannya sekarang, kenapa pula berat masih tak turun walaupun puasa nii ? Jom kita check.

1. Tak cukup tidur penyebab berat naik di bulan puasa. Tidur yang berkualiti adalah 5-7 jam sehari. Rancang tidur anda supaya dapat tidur yang berkualiti ya.

2. Semasa puasa, orang memang akan kurang minum air. Masalah ini boleh diatasi dengan aturkan strategi minum air yang betul. 



3. Antara punca sukar buang air besar adalah badan kita kekurangan air dan fiber (buah, sayur ). Oleh itu, pastikan sahur dan berbuka anda adalah makanan SEIMBANG ( cukup karbo, fat dan protein ). Kesiannnn kat badan bila kita bagi makanan tak seimbang. 

4. Punca berat naik semasa puasa adalah stress. Kita nak kejar dead line report, uruskan hal rumahtangga, tempat kerja dan cabaran dalam kehidupan memang membuat kita stress. Bersabarlah ye, dunia ini bukan untuk dirunsingkan tetapi untuk diuruskan. Coach Nadiah doakan Allah permudahkan urusan anda ya.


5. Terlebih karbo juga penyebab kita naik berat badan. Kuncinya adalah sentiasa bersederhana dalam setiap makanan.


6. Masa puasa memang kita letih, jadi kuranglah aktiviti fizikal. Lagi kita kurang gerak, lagi kurang pembakaran kalori. Jadi, rajin-rajinlah gerakkan badan ya. 



7. Walaupun jarak antara maghrib dan isyak adalah singkat, usah terburu-buru ketika makan. Nikmati makanan di depan mata dengan penuh kesyukuran. Pastikan juga kunyah dengan perlahan. 

Anda sedang mencari solusi turun berat badan ?

Berita baiknya, saya ada solusi untuk anda turun berat badan secara sihat. Sebab saya merupakan Coach Herbalife yang sudah membantu berpuluh-puluh orang turun berat badan secara sihat. Boleh baca details saya di Pengedar Herbalife Malaysia 

Saya membantu orang menurunkan berat badan melalui Coaching Kurus 30 Hari menggunakan Produk Herbalife. Boleh baca details  Program Kurus 30 Hari.

Ini pula testimoni yang sudah berjaya daripada Program Kurus 30 Hari. Boleh baca details di Testimoni Produk Herbalife 

Inilah dia produk Herbalife yang menjadi kegemaran ramai orang. Saya sendiri sudah menggunakan produk Herbalife ni selama 5 tahun sehingga sekarang. Hasilnya, saya turun berat 8 kg, badan sangat bertenaga dan  badan sangat ringan. *hasil setiap individu adalah berbeza-beza.

Kebanyakan pengguna Herbalife under coaching saya juga mendapat hasil yang sama. Alhamdulillah. 

*this product is not intended to diagnose or cure any disease.

Jika anda berminat nak join coaching saya, boleh wassap segera ya. Saya berbesar hati membantu anda mencapai berat idaman kalbu. Thank you for reading :)

BERMINAT SERTAI PROGRAM KURUS HERBALIFE ?
Whatsapp 011 1147 5950
I'm Herbalife Malaysia Coach :)
Facebook : Nurul Nadiah Mahamood
Fb Page : Coach Nadiah /Coach SuriKurus Fit
Instagram : coach_nadiahmahamood   




Tiada ulasan:

Catat Ulasan