Selasa, 20 Jun 2017

Tips Kurus Herbalife

Bismillah. Dah masuk minggu terakhir bulan ramadhan. Last week cochees dalam #TeamSuriKurus update result selepas 23 hari berpuasa bersama Herbalife. Semua bagi results letopss letopsss masha'Allah. Memang betullah ramadahan adalah bulan terbaik untuk amalkan gaya hidup sihat :')

*hasil setiap individu adalah berbeza-beza.

Amaizing kan results semua ? Average turun 1-3 kg. Nak cerita je lah, diaorang ni memang disiplin follow meal plan puasa haritu heheh. Itu yang turun laju. Yang bestnya penurunan ni iAllah bukan Yo Yo. Kejap naik, kejap turun. Ini penurunan yang konsisten. Sebab MEAL PLAN yang Coach Nadiah beri adalah BALANCE. Bila turun berat badan guna meal plan yang balance, itu penurunan yang stabil dan sihat. Yeyyyyyyy.

Okeh, done update results terkini #TeamsuriKurus. Sekarang ni Coach Nadiah nak share pula tips kurus Herbalife. 

1. Ambil sahur yang seimbang. Kurangkan karbo sebab kita akan cepat lapar masa siang hari. Always go to LOW GI food. Shake Herbalife is one of LOW GI food.

*this product is not intended to diagnose or cure any disease.
2. Berbuka puasa dengan makanan seimbang jugak. Kurangkan minyak , process food dan fast food. Pastikan pinggan berwarna warni dengan kaler buah, sayur, nasi dan healthy protein.

3. Patikan badan kita cukup air masa bulan puasa ni. Boleh ambil sayur atau buah yang ada banyak kandungan air. Bila badan cukup air, pembuangan pun jadi lancar. 
4. Nak kurus, memang kena jaga makan. Kalau susah sangat, kita belajar portion control dulu. Pastika sahur dan berbuka kita balance carbo, fat, protein dan vitamin. Lebihkan sayur dalam portion makanan. Karbo sebaiknya satu genggam.


5. Last sekali, of course berbuka kita pun kena sihat. Coach Nadiah selalu ambil shake masa moreh. Walaupun kita puasa, tetap tak boleh makan benda berat masa moreh tau. Jangan amalkan selalu. Effect kat berat badan nanti. 

Sekian sharing tips kurus versi Herbalife. Simple je kan ? Yelah, siapa lah kata nak turun berat badan tu susah. Kita je yang complicatedkan heheh. Semoga ramadhan tahun ni titik tolak kita amalkan gaya hidup sihat.

Ingin tahu lebih lanjut Program Kurus Herbalife ? Baca entry ini tentang Program Kurus Herbalife.

BERMINAT SERTAI PROGRAM KURUS HERBALIFE ?

Whatsapp 011 1147 5950
I'm Herbalife Malaysia Coach :)
Facebook : Nurul Nadiah Mahamood
Fb Page : Coach Nadiah & Coach Suri Kurus Fit
Instagram : coach_nadiahmahamood   



Tiada ulasan:

Catat Ulasan