Rabu, 13 Februari 2019

Review Hayyan Huda

7.1 haritu besday mak aku. Family aku ni jenis kalau ada besday sesiapa dalam family, mesti nak sambut. Simple pun simple la. Tapi tetap belikan kek, masak nasi arab, ikan siakap 3 rasa, sotong goreng dan macam-macam lagi. Memang akan sambut. Yang tukang masaknya mak aku la. Kitaorang tukang potong bawang dan ambilkan gambar je hehe.

Tetiba satu haritu mak aku buat ayat sentap. Dia cakap : 'masa besday ibu, takde siapa sambut pun. Semua macam lupa jeee"

Aku tahu lah mak aku tengah bagi hint yang dia terasa. Tapi sumpah kitaorang tak tahu la pulak dia terasa. Sebab besday mak aku 7.1. Masa tu kan dah naik sekolah. Semua dah kerja. Memang wish kat group wassap jela.

Lepas je mak aku cakap macam tu, aku bertekad nak sambut besday mak aku la tahun 2019 ni. So aku search kat instagram, jumpa la satu IG ni namanya HAYYAN HUDA. Rupanya ni kedai makan masterchef Ezani Monoto, idola aku tuuuu. Survey punya survey, dia bukak Sabtu Ahad je. So memang dah cun la. Weekend jela kitaorang boleh kumpul. Pastu kena book awal. Sebab kedai ni memang ramai giler orang datang. Kalau family ramai, better book dulu k.

Kalau nak tempah kek siap2 pun boleh je. Ezani Monoto tu yang akan buat. Boleh request nak kek apa.

Untuk pengetahuan korang, Kedai makan Hayyan Huda ni ada sediakan Desserts dan Masakan nogori Sembilan tau. Masak lomak cili api, sambal petai, sup ayam kampung, semua ada. Masakan orang kampung. Memang sedap !

Hari yang ditunggu-tunggu dah tiba.

Reveiw Hayyan Huda

Datang-datang je terus serbu dessert haha. Taraaa. Sedap Croissant ni. Makan dengan Jem.

Reveiw Hayyan Huda

Pavlova dia pun sedap !

Reveiw Hayyan Huda

Kitaorang tak amik sebiji kek. Tapi nak rasa kek lain2. So ambil la satu slice kek yang berbeza. Harga untuk 11 slice ni rm 120 haha. Oke la. Berbaloi makan dengan harganya. Sedap sebab Ezani Monoto tu yang buat la of kos !

Reveiw Hayyan Huda

Dream Come true weeiiii. Jumpa Ezani Monoto. Dia yang tolong servekan kek kitaorang.

Reveiw Hayyan Huda

Kedai ni guna pinggan vintage. Memang mengimbau kenangan zaman kecik2 la. 
Pucuk ubi ada, ambal petai ada, ayam kampung ada, daging salai ada. Memang bestlah ! Highy recommended !

Reveiw Hayyan Huda

Amik gambar sebelum makan. Muka semua dah lapar tu haha.

Reveiw Hayyan Huda

Last sekali, sambut besday mak aku. Selamat hari jadi Ibu. Semoga sentiasa dikurniakan rezeki yang baik, luas dan diberkati. Ameen,

So far best la kedai makan Hayyan Huda ni. Lauk dia memang best. Harga pun oke la, kalau amik banyak sangat, harga mahal la. Tapi kalau makan ikut kepala, tak mahal sangat pun.

Good price, good place and good food. Jemput datang ke Hayyan Huda ! :)

========================================================================

Berminat untuk sertai Program Kurus 30 Hari ? KLIK SINI





Tiada ulasan:

Catat Ulasan