Isnin, 20 Januari 2020

Tips Turun 5 Kg sebulan

Tips Asyiqin Turun 8.3 Kg :

1. Zero air manis paling penting.

2. Amount nasi 1.5 cup dah cukup mengenyangkan.

3. Sayur kalau ulam mentahmemang lebih bagus dari sayur tumis walaupun tumis dengan sesudu je minyak, salad yg dressing pun delay progress.

4. Ikut 100% mealplan SuriKurus tak cuit-cuit confirm berat turun.

5. Kawal penurunan gula dan garam. Serba sedikit menganggu jugak penurunan.

6. Lunch nasi + lauk + sayur kena betul ikut portion bila kenyang kita tak craving.

7. Untuk elakkan makan di luar, sebelum keluar makan siap2 sebab makanan luar kita tak tahu kandungan minyak dan garam.

8. Untuk bulan pertama, memang matikan dulu hasrat semua fast food.

Tips Aisyah turun 7.2 Kg

1. Sepanjang program memang tak pernah amik air manis sebab memang tak suka air manis.

2. Memang selalu baca meal plan yang diberi. Ikut meal plan yang diberi tanpa mencuit sikit pun. Hidu hidu, tengok tengok je kalau terliur.

3. Tak pernah amik goreng-goreng ni. Makanan goreng/berminyak memang takkan ambik. Ikan tu selalu kukus je. Best ikan kukus atau bakar.

4. Saya selalu sediakan bekal untuk ke kerja pagi-pagi bagi mengelakkan makanan yang disediakan. Sebab biasanya lebih garam/minyak kan.

5. Air tu penting. Selalu minum air 4l tapi biasanya lebih.. Sebab memang minat daripada kecil lagi air kosong. Sebab tu tak kesah kalau takde air manis.

6. Lagi semangat tiap minggu beli sayur2 fresh. Sayur tu pun memang tak guna oil langsung. Saya lebih suka kukus lagi best makan.

7. Tak pernah mencuit.. sebab bila mencuit sikit akan rasa selalu nak mencuit. Jadi elakkan diri untuk mencuit. Biasa sibukkan diri tak duduk dekat makanan yang best2 tu. 

Tips Joana turun 7.2 Kg

1. Set target kenapa nak kurus ?

2. Patuhi mealplan yang coach sediakan, semangat, disiplin dan usaha.

3. Sentiasa keep in touch dengan coach, contoh kalau tak pasti makanan yang kita beli, boleh tanya coach.

4. Sentiasa active. Saya workout 3 kali dalam seminggu. Gym, zumba, swimming. Coach ada sediakan video workout.

5. Makanan saya follow meal plan 100% tapi saya modified sikit sebab saya sebelum ni kurang makan sayur. Raw vege no oil mesti warna warni contoh carrot + timun + tomato.

6. Breakfast, snacking, shake saya on time. Tak boleh delay. Kalau delay, saya tak sempat nak makan. Sebab jadual makan padat. Bagi saya gitula. Saya sentiasa kenyang walaupun on diet.

7. Focus dengan coaching setiap minggu pastikan kita faham.

8. Minum air 4L sehari, air manis ada je time holiday 3 hari tapi 3 hari tu setiap hari saya swimming.

9. Creative sediakan makanan jadik kita tak boring nak makan.

10. Walaupun busy 12 jam awal pagi saya boleh sediakan bekal untuk ke kerja, kalau memang tak sempat, saya akan potong sayur jew dari rumah dan beli nasi, ikan bakar untuk lunch.

=======================================

Sekian perkongsian daripada Team Surikurus yang berjaya turun 5 Kg Sebulan.

Tips Turun 5 Kg sebulan

INFO LANJUT PROGRAM KURUS 30 HARI  #TeamSuriKurus :


Tips Turun 5 Kg sebulan


WASSAP COACH NADIAH : 011 1147 5950






Tiada ulasan:

Catat Ulasan